Oznámení
Nebyly nastaveny údaje pro přístup do Google API (je nutno vytvořit Google aplikaci a získat přístupové údaje, ty následně nastavit v administraci CMS)

Druhá celostátní konference firemních ombudsmanů je za námi

V historickém prostředí pražského Karolina se uskutečnila druhá celostátní konference firemních ombudsmanů, pořádaná Asociací firemních ombudsmanů ČR. Akce byla jedinečným setkáním odborníků z oblasti HR, práva, veřejné správy i neziskového sektoru, kteří se věnují tématu etické firemní kultury, transparentnosti, zdravé komunikace a prevence konfliktů na pracovišti. Cílem konference bylo podpořit stávající ombudsmany a vytvořit platformu pro vzájemné sdílení zkušeností s fungováním této role v různých typech organizací. Současně se zaměřila na představení přínosů funkce ombudsmana a na poskytnutí praktických rad a doporučení pro ty, kdo o jejím zavedení teprve uvažují. Významnou součástí programu bylo také slavnostní udílení cen Benátské zrcadlo, které oceňuje mimořádné počiny nebo úspěch v oblasti etiky, bezpečného, neohrožujícího a ohleduplného pracovního prostředí.

Svoji odpověď na otázku „Proč je dobré míti ombudsmana?“ nabídli účastníkům v úvodních prezentacích a následné panelové diskusi Mgr. Věra Jourová, prorektorka Univerzity Karlovy, Ing. Radek Mátl, generální ředitel ŘSD, Šimon Pánek, CEO organizace Člověk v tísni, a Mgr. Šárka Liolia, z  oddělení práv pacientů Ministerstva zdravotnictví ČR.

„V letošním roce jsme se zaměřili na motivaci a inspiraci potencionálních zřizovatelů instituce ombudsmana, ale zároveň na sdílení zkušeností a přínosů, které tato funkce organizacím přináší,“ uvedla Dana Potočková, prezidentka Asociace firemních ombudsmanů ČR. „Ukazuje se, že dobře nastavená a pevně ukotvená role ombudsmana podporuje důvěru, otevřenou komunikaci a přispívá ke zdravému a udržitelnému pracovnímu prostředí, a to bez ohledu na to, zda jde o prostředí akademické, státní, neziskové nebo korporátní,“ doplnil Jan Dolejš, člen správní rady AFO ČR.

„Velmi nás potěšil zájem a vysoká účast odborníků z různých typů prostředí. Věříme, že sdílením zkušeností z praxe, vzděláváním a diskusí o aktuálních trendech či legislativních změnách můžeme přispět ke zvyšování profesní úrovně ombudsmanů,“ uvedl Vítězslav Pečínka, člen správní rady Asociace firemních ombudsmanů ČR. „Zároveň také usilujeme o uznání nové profesní kvalifikace ombudsman v národní soustavě povolání“ doplnil.

Také v letošním roce udělovala Asociace firemních ombudsmanů ocenění Benátské zrcadlo těm, kteří svým přístupem a činy přispívají k rozvoji a prestiži institutu ombudsmana. Cenu za odvahu získala Ing. Soňa Lavičková, ombudsmanka České pošty. „Svým přístupem, vytrvalostí a integritou dlouhodobě prosazuje respekt, spravedlnost a lidskost v náročném a velmi proměnlivém prostředí,“ uvedla při vyhlášení cen prezidentka asociace Dana Potočková.

V kategorii za inovativní přístup získala cenu Mgr. Šárka Liolia, z oddělení práv pacientů Ministerstva zdravotnictví. Ocenění jí bylo uděleno za systematické úsilí při tvorbě metodického pokynu pro řešení stížností, rozvoj nemocničního ombudsmanství a posilování otevřenosti, důvěry a respektu k pacientům ve zdravotnictví.